OK
 
OKΆκυρο
 
 
 
 
X

Χρήστης

Κωδικός

Ως εκπρόσωπος

Να με θυμάσαι

Ξέχασα τα στοιχεία μου



Ελληνικά English Italiano
Menu

Ν.Ο.Φ.

Ναυτικός Όμιλος Φολεγάνδρου
3057 hits
Θεατρικό εργαστήρι για παιδιά
28/07/2014 - 21/08/2014
Εκδηλώσεις - 750 hits - Δημοσιεύτηκε: 01/08/2014 10:08
Με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Δευτέρα και Τετάρτη για παιδιά ηλικίας 5-8. Τρίτη και Πέμπτη για παιδιά ηλικίας 8-12. Ώρες 19:15 - 20:30. Συνολική διάρκεια 4 εβδομάδες. Το εργαστήρι είναι δωρεάν. Τα τμήματα έχουν ήδη συμπληρωθεί και δεν είναι δυνατόν να δεχθούν νέες συμμετοχές

Ηθοποιός - εμψυχώτρια: Ειρήνη Κουμπαρούλη (email: koubarouli@yahoo.gr)

Βασικοί στόχοι  του εργαστηρίου είναι:

1) Η απελευθέρωση -  ενίσχυση των εκφραστικών μέσων του κάθε παιδιού. Μέσα από τη θεατρική έκφραση γυμνάζουμε και καλλιεργούμε μια τετραπλή πλατφόρμα α) το  νου  β) το σώμα γ) το συναίσθημα , δ) τη φαντασία . Η κάθε άσκηση δουλεύεται με βάση τρία επίπεδα οργάνωσης. a)το σωματικό b)το νοητικό c) το συναισθηματικό.

2) Η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας.Με την επιμονή στη τήρηση των κανόνων αλλά και στην αίσθηση ελευθερίας μέσα σε αυτούς δημιουργείται μια ομάδα της οποίας τα μέλη αισθάνονται εμπιστοσύνη, επαφή, ελευθερία.

3) Η εξερεύνηση και διεύρυνση της φαντασίας . Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε έναν τέτοιο χώρο ανάμεσά μας κατά τη διάρκεια του εργαστηριού, ώστε να νόμιμοποιείται η φαντασία και οι παράδοξες ιδέες που έχουν τα παιδιά. Μέσα από μια λογική συνειρμών και αυθόρμητων σκέψεων, τα παιδιά εκφράζονται και έτσι δουλεύεται ο εσωτερικός τους χάρτης.

4) Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοαξίας. Μέσα από την  ανάδειξη  της  διαφορετικότητας και της ατομικότητας του κάθε παιδιού, το κάθε παιδί απολαμβάνει τη δική του δυναμική και ιδιαιτερότητα. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου ενισχύονται οι δυνατές πλευρές του κάθε παιδιού αλλά και δουλεύονται και οι αδύναμες.

6) Η όξυνση της παρατηρητικότητας και της ευαισθητοποίησης της κριτικής ικανότητας. Δουλεύονται τα αντανακλαστικά και η ετοιμότητά τους. Σε επίπεδο γνωστικό- λεκτικό, ή σωματικό.

7) Η Έκφραση και εκτόνωση των συναισθημάτων, των σκέψεων, των διαθέσεων. Η εκτόνωση  τόσο η σωματική- κινητική  όσο και η  φωνητική θεωρείται απαραίτητη

8) Η εξέλιξη της κινητικής άσκησης (αδρή και λεπτή  κίνηση). Μέσω της μίμησης ζώων ή ανθρώπων και μέσω της σωματικής οικειοποίησης ποικίλων ατμοσφαιρών και υλικών το σώμα και η συνείδησή του δουλεύεται πολλαπλώς.

9) Η ενίσχυση της ευχαρίστησης που προκαλεί το χιούμορ και η αρμονική σχέση με το σώμα. Η χαρά και η ευχαρίστηση αποτελούν βασικό όχημα στην αποπεράτωση του εργαστηρίου.

10) Η κατάκτηση της εμπιστοσύνης. Αφενός η εμπιστοσύνη κάθε μέλους προς τον εμψυχωτή, αφετέρου ανάμεσα στα μέλη. Τόσο σε επίπεδο σωματικό, όσο και συναισθηματικό κατακτάται ένα πεδίο εμπιστοσύνης και ανοίγματος.

11) Έμφαση στην επανάληψη και στην εξέλιξη του ίδιου μοτίβου- δομής  που ακολουθεί η διαδικασία του εργαστηρίου. Η κατάκτηση της ελευθερίας και της χαράς γίνεται μέσα από αυτήν την οριοθέτηση.

 

Το βασικό μοτίβο με βάση το οποίο κινήθηκε το φετινό πρόγραμμα, με τις σχετικές προσαρμογές του είναι το εξής:

1. Ασκήσεις  καθιστοί σε κύκλο με έμφαση στην εκφραστικότητα και στη φαντασία.  («κουρδίζεται» η ομάδα και συντονίζονται τα μέλη της σε μία ποιοτική συγκέντρωση. Οι ασκήσεις  έχουν κυρίως χαρακτήρα νοητικού περιεχομένου και ιδεών)

2. Ασκήσεις με κίνηση στο χώρο και μουσική. Μέσα από την αφήγηση του εμψυχωτή και τη μίμηση , τα σώματα και η φαντασία των μελών ενεργοποιούνται.

3. Παιχνίδια ενεργοποίησης της ομαδικότητας, των αντανακλαστικών, της ευγενούς άμιλλας. Ομαδικά παιχνίδια με έντονη ενεργειακή απαίτηση.

4. Αφήγηση Ιστοριών. Αφήγηση ιστοριών από τον εμψυχωτή σε καθιστό κύκλο. Στην περίπωση μεγαλύτερων ηλικιών χωρίζονται τα μέλη σε μικρές ομάδες και με βάση ένα δοσμένο θέμα ή λεξεις-κλειδια, οργανώνουν τις δικές τους ιστορίες.

5. Βάψιμο προσώπου και εισαγωγή σε ρόλους. Προετοιμασία για την επόμενη φάση

6. Δραματοποίηση - παίξιμο των ιστοριών. Το κάθε παιδί έχοντας επιλέξει ένα ρόλο από την ιστορία που άκουσε, τώρα γίνεται ο ήρωας και προχωρά τη δράση της ιστορίας.

7. Επιβράβευση. Συζήτηση σε καθιστό κύκλο και απόδοση της επιβράβευσης σε κάθε παιδί ξεχωριστά.

Φωτογραφίες
Φωτογραφίες